Cookie Use Notification

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een persoonlijke service. 

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met het gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

the Human Touch of Hotels

Frank van der Sluys

Head of Research

Research

Telefoon +31(0)20 840 7201

Contact

Onderstaand is een samenvatting

De Nederlandse hotelmarkt is een serieuze asset class geworden: een beleggingscategorie die vooral buitenlandse investeerders naar ons land lokt. Nationale institutionele beleggers blijven traditioneel terughoudend met investeren in deze sector, terwijl deze vooral in Amsterdam booming is. Rendementen zijn er momenteel beter dan in Londen en Parijs. Het aantal hotels stijgt en het aantal bezette kamers ook. Tegelijkertijd worden de mogelijkheden van Airbnb en van B&B’s teruggeschroefd, terwijl toeristen meer dan ooit de weg naar onze hoofdstad weten te vinden. Qua gastenaantal bevindt Amsterdam zich in de top 5 van Europa en in de top 20 wereldwijd.

Cushman & Wakefield brengt marktkennis en marktgevoel bij elkaar door in marktonderzoek kwantitatieve en kwalitatieve methodes te combineren. Op de hotelmarkt vinden relatief weinig gebruikerstransacties plaats; cijfers alleen geven geen compleet beeld van het gevoel in de markt. Daarom vroeg Cushman & Wakefield ter aanvulling hoteliers van spraakmakende concepten naar hun visie op de toekomst. Wat zijn de belangrijkste trends, hoe speel je hierop in en hoe kunnen bakstenen zich schikken naar de vereiste human touch?