Cookie Use Notification

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een persoonlijke service. 

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met het gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

Internationalisering Van Retail

Onderstaand is een samenvatting

Waar een jaar geleden het nieuws uit de Retailsector nog werd gedomineerd door faillissementen, zijn we het jaar 2017 gestart met een verwachte jaargroei van de sector van twee procent. De retailseinen staan op groen, maar niet om te blijven doen wat we altijd deden. Het speelveld is fors veranderd: meer innovatie, meer internationalisering en meer vernieuwing is het adagium. 

Jarenlang bepaalden Nederlandse filiaalbedrijven het beeld in de winkelstraten en nog steeds is er een sterke dominantie van household brands. Winkels waarmee generaties Nederlanders zijn opgegroeid en die nog steeds bestaansrecht hebben. Althans, zolang ze zorgen dat ze relevant blijven voor de consument door in te spelen op belangrijke trends en zich blijven heruitvinden. Want wat voor alle retailers geldt, en dus ook voor de bekende Nederlandse household brands, is dat vernieuwing en verandering elkaar sneller opvolgen dan ooit. Daar kunnen we nostalgisch over doen, of we kijken welke enorme kansen er zijn als gevolg van de transformatie in retail. Met deze editie van het jaarlijkse Retailrapport van Cushman & Wakefield geven we u juist hier inzicht in.