Cushman Wakefield lanceert newCommerce platform

Klik om te vergroten

Cushman & Wakefield lanceert een newCommerce platform voor de retailsector. Het platform combineert specialistische retailkennis en -service met logistieke- en supply-chain-oplossingen voor fysieke retailmerken, online-only retailers en dienstverleners tussen deze retailers in.

De specialisten binnen het platform helpen en begeleiden deze partijen effectief te reageren op de uitdagingen van het veranderende retail landschap, de kansen die technologische innovaties bieden optimaal te benutten en strategieën te ontwikkelen gericht op de optimale balans tussen fysieke winkels en digitale platformen. Het platform in Nederland team telt nu drie specialisten uit Cushman & Wakefield's marktsectoren retail, logistiek en industrieel vastgoed die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor newCommerce in Nederland. Dit team werkt binnen de matrixstructuur van het internationale newCommerce team van de internationaal vastgoedadviseur. 

De specialisten van het newCommerce platform zijn gericht op professioneel en strategisch advies over dillema´s zoals:

  • Hoe te concurreren of juist effectief samen te werken met online retailreuzen
  • Een optimale supply-chain voor huidige en toekomstige consumentenbehoeften
  • Integratie van retail-, logistieke en industriële vastgoed strategieën
  • Hoe vertaal ik mijn online-only strategie naar een combinatie met fysieke winkels
  • Winkel- en logistiek vastgoed huren of kopen
  • De supply-chain in eigen hand of samenwerken met logistieke dienstverleners (3PL´s)
  • Wat is de toekomstige rol van winkelvastgoed in de logistieke cyclus

Het eind vorig jaar in de VS gelanceerde newCommerce platform speelt in op de ingrijpende en complexe veranderingen in de retailsector als gevolg van eCommerce. Een trend die de komende jaren verder doorzet als gevolg van de verwachte groei in online verkopen met maar liefst 94 procent en de groei van Europese pakketvolumes met bijna 70 procent in 2021. Een van de grootste uitdagingen op de huidige retailmarkt is de last-mile delivery. Een ontwikkeling die aanzienlijke investeringen vereist in online fulfilment, toegang tot distributiecentra en de inzet van technologie gericht op snelle (same day of 24 uur) verzending en levering terwijl ook de fysieke winkel van groot belang blijft. Bijna 60 procent van de millenials geeft aan de fysieke winkel een belangrijk onderdeel te vinden bij online shoppen.

Arjen Boesveldt, Head of Retail Cushman & Wakefield in Nederland: "Winkelgedrag en consumentenverwachtingen zijn drastisch veranderd en bedrijven in het totale retailspectrum worstelen met nieuwe uitdagingen en kansen. Ons newCommerce-platform helpt bijvoorbeeld bij het creëren van de optimale balans tussen fysieke aanwezigheid in de winkelstraten en de online aanwezigheid. En dat kan soms betekenen dat wat nu een slecht presterende winkel is een heel goed pick-up point of retourfaciliteit kan worden in plaats van helemaal te sluiten op die plek.”

Menno van Boxtel, Head of Logistics Cushman & Wakefield: "Retail- en logistiek is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door het maximale uit zijn infrastructuur te halen, kan een bedrijf de marktintroductietijd verhogen en de kosten verlagen om antwoord te geven op de vraag van consumenten en tegelijkertijd het bedrijfsresultaat te verbeteren. De juiste strategie is voor elk bedrijf anders, maar specialistisch inzicht en advies is de sleutel tot het in kaart brengen van een duidelijke strategie voor de toekomst."

Jan Verhaegh, Head of Industrial Cushman & Wakefield: “Er is een enorm groeiende vraag naar vastgoed van waaruit stadsdistributie kan worden verzorgd. Dit kan namelijk een aanzienlijke kostenverlaging brengen in de totale supply chain van retailers. De grote uitdaging voor de markt is plekken te creëren van zo´n 2.500 tot 5.000 m2 nabij stadscentra. Die plekken zijn nu schaars maar kunnen door bijvoorbeeld het aanpassen van bestaand vastgoed, herontwikkelingen of verplaatsing van huidige gebruikers wel worden gecreëerd.”

Diensten binnen newCommerce zijn

  • market entry, winkeluitbreidingen en portfolio-optimalisatie;
  • aan- en verkoop en aan- en verhuur van winkel, logistiek en industrieel vastgoed,
  • opslag van goederen voor last-mile delivery
  • portfolio-evaluatie en -optimalisatie,
  • locatiekeuze en locatieontwikkeling,
  • transactiemanagement en regionale, nationale of internationale portfolio-ondersteuning.

 Meer informatie over het newCommerce platform vindt u op www.cushwakenewcommerce.com.


Contacten

Ingrid Wallisch

Ingrid Wallisch

PR & Communicatie Manager

Telefoon +31 208002048

Contact