PC Hooftstraat hotspot voor internationale consumentenbestedingen - Cushman & Wakefield

PC Hooftstraat hotspot voor internationale consumentenbestedingen

PC Hooftstraat
Klik om te vergroten

Cushman & Wakefield lanceert vandaag de vierde editie van het Luxury Retail/P.C. Hooftstraat rapport. Het rapport bevestigt het belang van internationale, vooral niet-Europese, toeristen voor de bestedingen in het topsegment van luxury retail. De P.C. Hoofstraat profiteert op dit aspect in hoge mate van de ligging in het Museumkwartier, de heropening van het Rijksmuseum heeft bijvoorbeeld geleid tot zo´n 30 procent groei in internationale bezoekers. 

 

Topmerken zoals Prada en Burberry laten zien dat ongeveer 50 procent van de verkoop in Europa wordt gerealiseerd onder toeristen, topmerk Ferragamo rapporteert zelfs een cijfer van 70 procent. Dit verklaart mogelijk het vertrek van luxury retailers in de subtop zoals Dr Adams, Hartmann & Hartmann, Zumpolle Bagagerie en Didato. Hugo Boss die naar schatting zo´n 20 procent van de omzet realiseert in de internationale toeristensector verkleinde 2 jaar geleden de aanwezigheid in de P.C. Hooftstraat ten gunste van een nieuwe flagshipstore in de Leidsestraat die een hogere passantenstroom kent en tegelijkertijd ook een sterke aantrekkingskracht op toeristen heeft. 


Het Luxury Retail/P.C. Hooftstraat rapport van Cushman & Wakefield kunt u hier downloaden.

Contacten

Ingrid Wallisch

Ingrid Wallisch

PR & Communicatie Manager

Telefoon +31 208002048

Contact